نحوه مصرف

تابستان امسال با بهار نارنج

یکی از سالم ترین، مقوی ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های خنک برای فصل تابستان، شربت بهارنارنج و تخم شربتیه.

بهارنارنج آرامش‌بخش و ضد هیجانات دستگاه عصبیه و برای تقويت قلب و اعصاب، از بین بردن تشنج و تپش نامنظم قلب، کاهش سردردهای میگرنی، رفع افسردگي، درمان بی خوابي و اختلالات عصبي، رفع سكسكه، رفع سنگ كلیه و مثانه، و هضم آسون تر غذا به کار برده میشه.

تخم شربتی هم سرشار از کلسیمه و از پوکی استخوان جلوگیری میکنه. اگر بهارنارنج رو با بیدمشک ترکیب کنید؛ مخلوط خوبی برای رفع استرس خلق میشه.

 

زمان آماده سازی این شربت: 15 دقیقه
زمان پخت: نداره
مناسب برای: 6 نفر

 

مواد لازم:

  • عرق بهارنارنج

     100 میلی لیتر

  • عرق بیدمشک

     100 میلی لیتر

  • تخم شربتی

     1 قاشق غذاخوری

  • عسل یا شربت سکنجبین

     5 قاشق غذاخوری

  • زعفران ساییده

    نوک قاشق چای خوری

  • آب

     1 و 1/2 لیتر

  • گلاب (در صورت تمایل)

     2 قاشق غذاخوری

عرق بهار نارنج

طرز تهیه:

  1. برای شستن تخم شربتی و جدا سازی اون از خاک و یا شن ریزه ها، اول در یک ظرف کوچیک، تخم شربتی رو بریزید و با چند قاشق آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا تخم شربتی کاملا نرم بشه و گوله نشه. بعد یک لیوان دیگه آب اضافه کنید و هم بزنید. سپس به آرامی تخم شربتی رو به درون ظرف دیگه ای انتقال بدید. میبینید که دانه های ریز و زبر ته ظرف باقی میمونن. چند بار این کار رو تکرار کنید تا تخم شربتی کاملا تمیز بشه.
  2. تخم شربتی شسته شده رو در یک پارچ بریزید. عرق بهار نارنج، عرق بیدمشک، گلاب و زعفرون رو به همراه یک و نیم لیتر آب به تخم شربتی اضافه کنید.
  3. اگر از عسل برای شیرین کردن این عرق استفاده میکنید، عسل رو در یک لیوان جدا ابتدا با آب ولرم حل کنید و سپس به شربت اضافه کنید. عسل سرشار از آهن و آرام بخشه. مضاف به اینکه شیرینی اون برای دندون ها خطری ایجاد نمیکنه. در صورتی که تمایل دارید از شربت سکنجبین استفاده کنید، حدود 100 میلی لیتر شربت سکنجبین رو به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  4. شیرینی شربت رو میتونید منوط به ذائقه تون کم و زیاد کنید. شربت رو قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید تا کاملا خنک بشه. کسانی که کم خوابی دارند، باید این شربت رو 2 ساعت قبل از خواب بنوشند تا خواب آرامی رو تجربه کنند.

 

با میوه چی خنک بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *