مقالات

فلفل تند آتیشی

فلفل تند:

از نظر علمی اثبات شده که خوردن فلفل تند برای سلامتی بدن ضروریه. اینجاست که در سرتاسر جهان تعداد طرفداران غذا‌های تند، روز به روز در حال افزایشه. از نظر متخصصین تغذیه خواص فلفل قرمز تند برای بدن بسیارند. فوایدی که از وجود ماده کپسایسین موجود در فلفل ناشی میشن. خواص ضد میکروبی کپسایسین تا ۷۵ درصد از رشد باکتری‌های مضر در مواد خوراکی جلوگیری میکنن.

 

در زمان‌های قدیم مردمانی که در قبایلی زندگی میکردند که مصرف غذا‌های ادویه دار و و تند جز فرهنگ اونها بود، طول عمر بیشتری داشتند.

 

 

فلفل تند یا فلفل چیلی انواع مختلفی داره؛ نوعی فلفل قرمز که به نام فلفل کاین شناخته میشه و بیشتر به شکل پودر فلفل قرمز به عنوان ادویه استفاده میشه و نوعی فلفل سبز که فلفل هالاپینو نامیده میشه.

 

در قرن‌های 15 و 16 میلادی کریستوفر کلمب فلفل تند رو به اروپا وارد کرد و به این ترتیب فلفل تند، جایگزین فلفل سیاه که بسیار گران‌قیمت بود شد. در حال حاضر چین، ترکیه، نیجریه، اسپانیا و مکزیک بزرگترین تولیدکنندگان تجاری فلفل چیلی یا فلفل تند سبز و قرمز هستند.

 

فلفل گیاهی است که در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد میکنه. میوه این گیاه به صورت خام، خشک، پخته شده و یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی مصرف میشه. میوه فلفل قرمز در پوشش‌های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ، زرد، نارنجی و یا قرمز به خود می‌گیرد و می‌روید.

 

ارزش غذایی فلفل قرمز تند (100 گرم)

کالری: 40
چربی: 0.4 گرم
قند: 5 گرم
کربوهیدرات: 9 گرم
فیبر: 1.5 گرم
پروتئین: 1.9 گرم

 

طبع فلفل تند

طبع فلفل تند گرم و خشکه. فلفل سبز و قرمز تند یا فلفل چیلی حاوی: مقادیر بالایی فیبر، مس، آهن، پتاسیم، منگنز و ویتامین‌های B، A، C و E و K است.

علت اصلی مزه تند فلفل به دلیل وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام کپسایسینه.

 

خواص فلفل قرمز تند برای بدن

فلفل کاین حاوی ترکیبی به نام کپسایسینه که مسئول مزه‌ تند و خواص فلفل قرمز تنده.

کپسایسین سوخت‌وساز بدن رو زیاد میکنه و سلامت قلب رو افزایش میده. فلفل کاین به خواص خود در تسکین درد مفصلی و سایر بیماری‌های التهابی شناخته میشه. ویتامین A و ویتامین C موجود در اون هم برای سلامتی بدن مفید هستند.

در ادامه خواص فلفل قرمز تند رو برای سلامتی بدن بررسی می‌کنیم.

 

1. سرشار از ویتامین c

2. افزایش سوخت‌ و ساز بدن

3. افزایش سلامت دستگاه گوارش

4. کاهش درد

5. تسکین دندان درد

6. تسکین میگرن

7. تسکین درد مفصلی

8. مبارزه با التهاب

9. تقویت سیستم ایمنی

10. مبارزه با عفونت های قارچی، سرماخوردگی و آنفولانزا

11.  کاهش خطرات دیابت نوع ۲

12. تقویت رشد گلبول های قرمز

13. امکان بهبود عملکردهای شناختی

14. بهبود سلامت چشم

15. سلامت پوست و مو

16. پیشگیری از سرطان

 

با محصولات میوه چی؛ سلامتیت و حفظ کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =