مقالات

خوش عطر چون دمنوش نعنا

نعنا

نعنا گیاهی است چند ساله از تیره نعنا و خانواده نعناعیان.

این گیاه بومی اروپا و آسیاست، اما در حال حاضر به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان کشت میشه. گیاهان نعناع معمولاً دارای ساقه های مربعی شکل، برگ‌های جفتی و گل‌های کوچک هستند که در تابستان شکوفا میشن.

گونه‌های مختلفی از نعنا وجود داره که هر نوعش طعم و عطر خاص خودش رو دارن، اما همه انواع نعنا با ویژگی طراوت و خنک‌کننده مشخص میشن. نعنا به روش های مختلفی از جمله به عنوان یک گیاه آشپزی، طعم دهنده در نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها و به عنوان یک گیاه دارویی برای انواع بیماری‌ها استفاده میشن.

استفاده از نعنا رو میشه در دوران باستان جستجو کرد. اعتقاد بر اینه که یونانی‌ها و رومی‌ها از نعنا برای مقاصد آشپزی و دارویی استفاده میکردند و همچنین معمولاً به عنوان نماد مهمان نوازی استفاده میشده.

 

 

خواص دمنوش نعنا

کمک به هضم غذا

کمک کننده به ناراحتی های گوارشی

کاهش و درمان اختلالات تنفسی

کمک به درمان آسم

بهبود تنفس

تسکین سردردهای تنشی و میگرن

باز کردن سینوس‌ها

افزایش انرژی

تسکین دردهای قاعدگی

از بین بردن عفونت‌های باکتریایی

بهبود خواب

کمک به کاهش وزن

بهبود تمرکز

تقویت کبد

 

 

انواع دمنوش نعنا

دمنوش نعنا با نبات

دمنوش نعنا و زنجبیل

دمنوش نعنا و لیموترش

دمنوش نعنا و پونه

دمنوش نعنا فلفلی

 

 

عوارض جانبی دمنوش نعنا

یکی از عوارض جانبی دمنوش نعنا، ​​اختلالات جدی معده است. اسهال، درد عضلانی، گرفتگی عضلات، خواب آلودگی، رعشه و افت ضربان قلب از عوارض مصرف بیش از حد دمنوش نعناع است، پس در مصرف اون زیاده‌روی نکنید.

اگر از  جی ای آر دی رنج می‌برید، از نوشیدن دمنوش نعنا پرهیز کنید. نعنا میتونه باعث شل شدن عضله اسفنکتر معده و مری بشه و رفلاکس اسید رو تشدید کنه. و همچنین در بارداری برای مصرف دمنوش نعنا حتما با پزشکتون مشورت کنید. در موارد نادر هم ممکنه مصرف دمنوش نعنا با داروها تداخل داشته باشه.

 

مواد لازم برای تهیه دمنوش نعنا

برگ نعنای تازه:پنج یا شش عدد

آب:یک فنجون

عسل یا نبات:به مقدار دلخواه

لیمو ترش:یک عدد کوچیک

 

طرز تهیه دمنوش نعنا

برای تهیه دمنوش نعنا، روش‌های متفاوتی وجود داره. شما میتونید از برگ‌های تازه نعنا، یک فنجان آب، نصف یک لیموی تازه و مقداری عسل یا نبات استفاده کنید و برای تهیه اون، کافیه آب رو جوش بیارید، برگ‌های نعنا و یا پودر نعنا خشک رو به اون اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه بجوشونید. زنجبیل یا دانه شنیلیله رو هم میتونید به این ترکیب اضافه کنید.

 

 

تنها با یک کلیک نعنا پیش شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =