مقالات

بفرمایید کشمش سبز اعلا

کشمش:

کشمش از خشک کردن انگور حاصل میشه. فرآیند خشک کردن دانه‌های انگور موجب افزایش مقدار مواد مغذی و قندهای موجود در اون میشه و به این ترتیب کشمش از لحاظ مواد مغذی و کالری بسیار غنی‌تر از انگوره.

کشمش یکی از خوراکی‌هاییست که ریشه در خاورمیانه داره و پس از اون به اروپا منتقل شده. از لحاظ تاریخی کشمش به عنوان پول رایج و پاداش در رویدادهای ورزشی مبادله میشده و همچنین جهت درمان بیماری‌هایی مثل: مسمومیت غذایی مورد استفاده بوده.

گرچه کشمش کوچکه، اما اونها سرشار از مواد مغذی هستند. بر طبق گزارش‌ها، کشمش ها به عنوان بخشی از گروه میوه محسوب میشن. این میوه های خشک شده انرژی رو افزایش میدن و معمولا برای کوهنوردان، مسافرین یک خوراکی سالم و مقوی به حساب میان.

کشمش منبع خوبی از انرژی، فیبر، پروتئین و کربوهیدراته. اونها همچنین دارای قند و کالری زیادی هستند، اما هنوز هم دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. کشمش حاوی کلسترول صفر و غنی از مواد مغذی مختلفه، که برای سلامتی بسیار مفیدن.

 

کالری در کشمش:

43گرم کشمش حاوی حدود 129 کالریه، از اونجایی که کشمش ها کالری زیادی دارن، توصیه میشه که در یک روز، بیش از ¼ فنجان کشمش مصرف نکنید.

انواع کشمش:

 کشمش مویز

  کشمش سیاه

  کشمش سبز

  کشمش سرخ

 

 که امروز به صورت مختصر و مفید در مورد کشمش سبز توضیح خواهیم داد.

 

کشمش سبز:

انگور دانه‌دار بلند، کشیده و به رنگ سبز است که با استفاده از گوگرد خشک می‌گردد. این کشمش برای تمامی افراد به ویژه، کودکان و نوجوانان یک میان وعده بسیار عالی و مناسبی محسوب می‌شود. خوردن این میوه خشک انرژی کافی جهت فعالیت روزانه را تامین می‌نماید. مصرف کشمش سبز برای تقویت و سلامتی بدن دانش‌آموزان، ورزشکاران، کوهنوردان و افراد میانسال بسیار موثر و مفید است. از اصلی‌ترین خواص این نوع کشمش می‌توان به درمان خستگی و ضعف بدن، کاهش وزن، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان ضعف جنسی، حفظ سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از سرطان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

 

کشمش را چگونه بخوریم؟

میتونید کشمش رو به قسمتی از رژیم غذایی روزانه خودتون اضافه کنید، مثلا:برای صبحانه به جای شکر یا هرگونه شیرینی از کشمش استفاده کنید.

در سالاد از اون استفاده کنید، که طعم لذت بخشی داره.

از اون روی کلوچه و پنکیک ها به عنوان شیرین کننده استفاده کنید و سعی کنید مصرف قند و شکر تصفیه شده رو تا حد ممکن کاهش بدید.

 

 

عوارض کشمش:

احتمالا عوارض جانبی کشمش و انگور هنگامی که از طریق راه دهان مصرف بشن ایمن هم میشن اما دقت داشته باشید که مصرف زیاد کشمش، میتونه فرد رو دچار اسهال کنه و بهتره بدونید که بعضی از افراد واکنش‌های آلرژیک به انگور و خوراکی‌هایی که انگور در اونها وجود داره نشون میدن و از عوارض دیگه مصرف این ماده مغذی میشه به ناراحتی معده، سرفه، تهوع، استفراغ، گلودرد، خشکی دهان، عفونت و سردرد اشاره کرد.

 

کشمش سبز اعلا در میوه چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =