آموزش

بدووو باقالی؛ باقالی میوه چی

از کودکی تا به امروز:

تصویری که از کودکی با شروع پاییز و زمستون به یاد داریم گاری و چرخ های لبو و باقالی پخته سر خیابون ها و چهارراه ها است.

بعضی از این چرخ ها سیب زمینی و تخم مرغ پخته هم داشتند.

 

هنوزم این سنت پاییز و زمستون ادامه داره و پاش به خونه ها هم کشیده شده.

باقالی پخته یکی از تنقلات خوشمره و با خاصیت برای شب های بلند و دورهمی های نابشه. وقتی گفت و گوهای دوستانه و فامیلی به درازا میکشه، وجود این خوشمزه ها از واجبات به حساب میاد.

شب یلدا هم که جای خودش و داره و این خوراکی های خوشمزه رنگ و بوی زیبایی به سفره های یلدایی میبخشه.

 

 

خواص باقالی:

باقالی جدا از اینکه خیلی خوشمزه است و دارای ویتامین های بسیاریه که برای خیلی از موارد بدنی مثل: پوست، استخوان ها، بینایی و … مفیده، همچنین باعث کاهش خستگی‌های جسمی، فکری و رفع ضعف اعصاب میشه.

فسفر وجود توی اون به تقویت بهره هوشی کمک میکنه.

از خواص باقالی (باقالا) اینه که: یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب میاد و مصرف اون همراه با برنج، تمامی پروتئین ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن رو تامین میکنه.

باقالی در مقایسه با سایر حبوبات بیشترین فیبر رو داره و باعث تسریع توی هضم غذا میشه. فیبر موجود در اون به كاهش چربی های خون و درمان یبوست کمک میکنه.

فیبر خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش رو هم كاهش میده و به سم زدایی بدن از مواد مضر كمک میکنه. مصرف باقالی پخته همراه با سركه و آب نیز در درمان اسهال مزمن موثره. باقالی باعث تسكین و درمان زخم معده و رفع حالت تهوع و استفراغ هم میشه.

نکته مهم

اما توجه داشته باشید تمام این خواص زمانی بروز میکنه که شما به این ماده غذایی آلرژی نداشته باشید.

چون فاویسم (favism)  یه بیماری فصلی، ‌ارثی و تغذیه ایه كه به شکل كم خونی و بیشتر در اثر خوردن باقالی سبز خام و گاهی فریز شده و یا در اثر مصرف برخی از داروها و مواد شیمیایی اكسید‌كننده در افراد حساس اتفاق میفته. به طوری که این افراد حتی از کنار مغازه های فروش صیفی که در این فصل باقالی دارن نمیتونن رد بشن.

 

باقالی خشک با پوست میوه چی

یکی از محصولات پرطرفدار مجموعه ما باقالی خشک با پوسته؛ که دستور پختش رو پایین تر براتون آوردیم. درست کنید و میل کنید و لذتش و ببرید.

این محصول رو همین حالا و با تخفیف تهیه کنید.

دستور پخت باقالی خشک با پوست میوه چی

باقالی ها رو به مدت 24 ساعت خیس کرده و پس از طی این مدت، آب اون ها رو خالی کنید. حالا باقالی ها رو به مدت یک ساعت در آب بجوشونید.

باقالی پخته آماده است.

 

 

نوش جان

و

به شادی میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =